Klantenservice webshop

Vragen of opmerkingen in verband met onze webshop? Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.

  • Voor 11u30 besteld, dezelfde dag verzonden. De standaard levertermijn is 24u binnen België. Door vertraagde betalingen of logistieke problemen kan dit met 48h verlengd worden. Voor pakketten met uitzonderlijke afmetingen (bv: Fietsendragers), kan de levering iets langer duren.

  • Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website vermeld staat, adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice via shop@vanomobil.be of 056 430 185.

  • Laat gerust je contactgegevens na via de knop "houd me op de hoogte", dan sturen we je een mailtje van zodra het product weer op stock is.

  • Mocht je vragen hebben tijdens het bestelproces, dan kan je onze shopverantwoordelijke contacteren via shop@vanomobil.be of 056 430 185.

  • Bij elke stap van de bestelling en levering word je via mail op de hoogte gehouden. Na de ontvangstbevestiging, krijg je ook nog een verzend of afhaalbevestiging. Bij extra vragen kan je ook steeds bij ons terecht via shop@vanomobil.be of 056 430 185.

  • Mocht je vragen hebben tijdens het bestelproces, dan kan je onze shopverantwoordelijke contacteren via shop@vanomobil.be of 056 430 185.

  • Bij het afronden van jouw bestelling, kan je zeer eenvoudig een account aanmaken. Jouw login is je e-mailadres.

    Een account heeft tal van voordelen :

    • Je hoeft jouw gegevens bij de volgende bestellingen niet opnieuw in te geven
    • Je kan jouw bestellingen en facturen ten allen tijde raadplegen of downloaden
    • Je kan de status van jouw bestelling opvolgen: nieuw, in behandeling, verstuurd, klaar voor ophaling, voltooid of geannuleerd.

    Voorlopig kan je dit account enkel gebruiken om bestellingen van de webshop op te volgen, niet voor andere diensten van Vanomobil.

  • Bij het afronden van uw bestelling, kan je zeer eenvoudig een account aanmaken. Uw login is uw e-mailadres.

    Dit account kan je momenteel enkel gebruiken voor bestellingen op de webshop, niet voor andere diensten van Vanomobil.

  • De standaard leverringstermijn is 24u binnen België. Door vertraagde betalingen of logistieke problemen kan dit met 48u verlengd worden. Voor pakketten met uitzonderlijke afmetingen (bv: Fietsendragers), kan de levering iets langer duren.

      • Verzenden à voor 11u30 besteld, dezelfde dag verzonden, levering binnen drie dagen
      • Afhalen Deerlijk à op stock = meteen beschikbaar
      • Afhalen Hoogstraten à beschikbaar in 5-10 werkdagen
      • Afhalen Tremelo à beschikbaar in 3-5 werkdagen
      • Afhalen Lokeren à beschikbaar in 3-5 werkdagen
  • De verzendingskosten worden berekend via het gewicht van de bestelling:

    • €7,42 voor pakketten tot 10kg
    • €9,90 voor pakketten van 2,001 en 10kg
    • €16,24 voor pakketten van 10,001 tot 30kg

    Pakketten langer dan 1,5m of zwaarder of 30kg worden, zijn af te halen in één van onze 3 vestigingen.

  • Jouw pakket kan op het adres van jouw keuze (binnen België) geleverd worden. Stel het verzendingsadres correct in tijdens het afronden van je bestelling.

  • De levering gebeurt volledig door de leverancier, Bpost. Indien je niet thuis bent tijdens moment van levering, kan je verder met hen afstemmen.

  • Vanomobil heeft vier verkooppunten, handig verspreid over Vlaanderen (Deerlijk / Hoogstraten / Tremelo (Baal) en Lokeren). Er is bijgevolg altijd een verkooppunt dicht bij jou in de buurt. Wanneer je opteert om je bestelling op te halen in één van onze verkooppunten, ontvang je van het betroffen verkooppunt een bestelbevestiging en een datum en uur vanaf wanneer je bestelling voor je klaarligt. Zo verliest je geen kostbare tijd eenmaal aangekomen in de winkel.

    • Afhalen Deerlijk à op stock = meteen beschikbaar
    • Afhalen Hoogstraten à beschikbaar in 5-10 werkdagen
    • Afhalen Tremelo à beschikbaar in 3-5 werkdagen
    • Afhalen Lokeren à beschikbaar in 3-5 werkdagen
  • Alle pakketten worden enkel in België geleverd.

  • Je kan steeds de aangekochte goederen retourneren. Dit moet gebeuren binnen de 7 dagen na levering via mail. Goederen moeten steeds voorzien zijn van de (onbeschadigde) originele verpakking & bijhorende factuur. Verzendingskosten zijn ten laste van de koper.

  • Het retourneren is volledig op eigen kosten en verantwoordelijkheid. Pas wanneer het bestelde artikel aankomt in de zaak en de conditie is hetzelfde als hoe het is opgestuurd wordt de terugbetaling in gang gezet. Dit kan tot 30 dagen duren.

  • Indien u het bestelde item wilt retourneren, moet u volgende stappen ondernemen :

    Binnen de 7 dagen na ontvangst via mail bevestigen dat je het stuk wilt retourneren, en hierbij ook de reden meegeven + de aankoopfactuur.

    Het item moet binnen de 7 dagen na deze mail terug worden opgestuurd naar Vanomobil.

    Gelieve bij het verzenden van het stuk ook het trackingsnummer van de zending meedelen via mail.

    Bij aankomst van het item, wordt dit door ons gecontroleerd op schade of gebruiksslijtage. Indien dit het geval zou zijn, wordt het item niet teruggenomen en is de klant zelf verantwoordelijk om het item terug bij hem te krijgen. Indien het item in perfecte staat is, sturen wij een bevestigingsmail van annulatie door. Binnen de 30 dagen wordt ook het betaalde bedrag terugbetaald.

  • De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit van het geleverde goed wordt vastgesteld binnen de 2 jaar vanaf de levering van het goed.

    De wettelijke garantie begint te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument.

    Indien het goed defect gaat binnen de eerste zes maanden na de levering, wordt er verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.

    Indien het defect van het goed meer dan zes maanden na de levering wordt vastgesteld, dan moet jij als consument bewijzen dat het goed niet-conform was op het moment van de levering.

  • Als je geen betalingsbevestiging hebt ontvangen, kan het zijn dat de betaling nog niet gebeurd is. Indien je na 3 werkdagen nog steeds geen betalingsbevestiging hebt ontvangen, stuur je best een mailtje naar shop@vanomobil.be met de melding van het probleem.

  • Je ontvangt bij elke aankoop een persoonlijk aankoopbewijs. Indien je wenst dat de aankoop wordt gefactureerd op een bedrijf, gelieve dit dan bij de bestelling te melden, samen met de facturatiegegevens. Eens de betaling voltooid is, kunnen wij niets meer veranderen.

  • Wanneer je een bestelling plaatst, wordt er rekening gehouden met het moment dat de betaling wordt ontvangen.

    Wanneer wij de betaling ontvangen op een werkdag voor 11 uur wordt het bestelde item nog dezelfde dag verstuurd. Dan zal het item binnen de 24 uur worden aangeboden bij jouw thuis. Indien er op vrijdag wordt betaald voor 11 uur, zal het pakket pas op maandag worden geleverd.

    In bepaalde gevallen is het mogelijk dat door douane-controle, stakingen of andere logistieke problemen het langer duurt voordat het pakket bij jou aankomt. Op deze momenten zal je worden verwittigd via mail en wordt hierover uitleg gegeven.

    Bij het verzenden van het pakket krijg je ook steeds de trackingscode waarmee je het pakket kunt volgen. Ook zal je steeds via mail op de hoogte worden gehouden door de transporteur over verwachte levertijd en eventuele problemen.

  • Onze webshop ontvangt jouw betaling via de Nederlandse payment service provider Mollie.

    Mollie is een betaalplatform voor online winkels. Ze treden op als tussenpersoon en zorgen ervoor dat geld veilig van je bankrekening naar onze online winkel wordt overgemaakt. Op je bankafschrift zal dus ook "Mollie" of "Stg Mollie Payments" zien staan, niet Vanomobil. Mollie voldoet aan alle richtlijnen voor de veiligheid van internetbetalingen, opgesteld door de Europese Bankautoriteit. Ook krijgen we permanent toezicht van De Nederlandsche Bank. Mollie en Vanomobil garanderen een zorgvuldige en veilige verwerking van jouw gegevens.

  • Je kan via volgende methodes betalen:

    • Bancontact via kaartlezer of app
    • KBC en Belfius online backing apps
    • Krediet/debetkaarten: VISA, Mastercard, American Express
    • Online betaaldiensten Klarna
  • Uw bestelling kan volgende statussen hebben:

    • Nieuw: dank voor uw bestelling op onze webshop, onze team gaat er zo snel mogelijk mee aan de slag.
    • In behandeling: we zijn bezig met de verwerking van uw bestelling.
    • Verstuurd: de bestelling is verstuurd vanuit Vanomobil Deerlijk met BPost.
    • Klaar voor ophaling: deze bestelling ligt klaar voor ophaling in de gekozen vestiging.
    • Voltooid: deze bestelling werd afgewerkt.
    • Geannuleerd: deze bestelling werd geannuleerd.